İstanbul'un Sis Hali

Ne çok sis vardı o gün sahi.. Yanyana oturmuşuz, ayaklarımızı sallandırıp iskeleden, senin geminin geliş yönünü, benim gidişini izleyişimiz saatlerce..ben sendeki sıcaklığın şefkatsizliğinden dem vuruyordum, hava buz gibiydi...bir insan bu kadar "olmayan" olamazdı, yanımdayken değil mi?
yalan da olsa inanmak istiyordun; hep bunu söylüyordun sigarandan derin bir nefes çekerek -ki beni hiç öyle isteklice nefesinle sardığını bilmem- rüzgar dumanı üflediğin tarafın tersine esiyordu, senin üflediğin dumanı ben içime çekiyordum ve  benden kendi merhametsizliğini örtecek bir şefkat bekliyordun..
ne kadar adaletsizce..
o gün çok sis vardı evet. Boğazdan kaç gemi geçti o gün, hiç hatırlamam..Rüzgar yoktu ama saçlarım yüzüne çarpıyordu..
ben sana gidelim, üşüyorum dedim. az daha kalalım diye ısrar ettin.. beni de üşütüyorsun bu yüzden demiştin. bu sefer tamamen buz kestim. hava benden sıcaktı. sen uzaktın, yanımdaki adamın gözlerine baktığımda, kendimi göremiyordum..acıydı.
Sis vardı, ben seni göremiyordum, bu yüzdendi sanırım..
Sonrasını hayal meyal hatırlıyorum.yolcu ediyordum seni, dizlerim titreyerek. gitme demek istiyordum, gözlerimin doluşunu gizlemeye çalışırken, ağlasam makyajım akacaktı- o anda bile neler düşünüyordum değil mi ama- seninle gelmek istiyordum deli gibi, gelmeyeceğimi biliyordum , her zamanki ben hali..
klasik kadın hallerinden biriydi işte.hep bildiğin o kadınlardan,biriydim sadece..

Yorumlar

  1. Sis vardı, ben seni göremiyordum, bu yüzdendi sanırım..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar